Gamla herrtidningar

1984 så var jag en ung och oskyldig liten kille som spelade Pac-man, Game & watch, lyssnade på Mötley Crue och kollade på Starzinger. Bara några år senare så börja en stor kroppslig förändring hos mig. Hormonerna inom mig började röra på sig rejält och svintohåret började växa fram kring min mandom. Jag började helt enkelt bli en könsmogen kille och med det så fick jag nya intressen i livet. När små kåta pojkar under denna tidsålder skulle få utlopp för sina nyfunna intresse för det kvinnliga könet, så fanns det stort sett bara en sak att göra: läsa porrtidningar!
Storvinsten var om man hitta en kasse tidningar i skogen och försiktigt tummade de regnblöta sidorna för att se några bröst, en hårig bäver och en Bon jovi frisyr. I värsta fall fick man smyga iväg till en liten kiosk långt från hemmet, svettig och nervös, köpande en påse sega råttor och senaste Cats. Kontrasten mot dagens tillgänglighet, där alla kan när som helst söka och se t ex ”Midget gangbang in Ankara” på mobil, är enorm mot gårdagens klena utbud för en liten hormonstinn kille.

För ett par år sedan så blev jag mer och mer intresserad av verkliga brottsfall, framförallt Svenska fall. Jag knarka P3 dokumentärer och Clark, hagamannen, södermannen, etc. Jag laddade ner diverse dokumentärer t ex om styckmordet, brottplats Sverige, mm. Samtidigt så fick jag upp mina perverterade ögon på de gamla kriminaltidningarna Veckans brott och Kriminaljournalen som fanns förr. Där fanns en massa intressanta artiklar men även en massa rolig trams. Det var då jag åter, som en gammal vän, kom i kontakt med de gamla herrtidningarna. Speciellt under 70-talet så fanns det en massa kriminalreportage i dessa så jag började samla på Lektyr, Fib aktuellt, Aktuell rapport, Se mm från 60, 70 och 80-talet. framsida

Tanken med denna bloggen är att lägga mig på samma nivå som dessa gamla tidningarna. En bra blandning av seriösa artiklar med dumma, roliga, och fejkade reportage på samma sätt som dessa tidningar gjorde förr, speciellt under galna 80-talet.
Men porren kommer jag inte lägga upp såvida det inte är något korkat som kan vara värt att visa upp på grund av det.
Så jag säger som gubbarna från förr ”jag köper och läser tidningarna för artiklarnas skull”.

/Mr herrtidning, Legitimerad  Smut peddler

14 svar to “Gamla herrtidningar”

  1. Ja, ibland önskar man att det var som förr på grund av att utbudet numera är totalt oöverskådligt och ogreppbart på i princip vilket område som helst.

    • Just nu så har jag ca 1600 herrtidningar och ca 250 st kriminaltidningar. Så för tillfället så är det rätt oöverskådligt för mig också. 🙂

      • Respelion Says:

        Det är ju helt otroligt många. Är de flesta från förr eller?

      • Alla är från slutat av 60-talet fram tills 1990. Och mer är på väg in. Så det finns mycket att välja mellan.

  2. Leif Lindgren Says:

    Hej Mattias.
    !977 gjorde tidningen SE ett reportage från Grönan, det var raggare och punkare som drabbade samman. The Clash spelade på stora scenen. Eftersom jag är en av huvudpersonerna på den stora bilden är jag vansinnigt intresserad av vilket nr det är på tidningen. Är det nått du kan titta på vid nått tillfälle, så är jag dig för evigt tacksam. 🙂

    Mvh Leif L.

  3. Leif Lindgren Says:

    Hej igen.
    Har nu fått reda på att det var nr 25 1977 av tidningen Se.

    Leif:L.

    • Hej
      Jag märkte det eftersom nr 25 är en av de få jag inte har från 1977, tyvärr. Men kommer leta efter den tidningen och lägger upp i framtiden när jag hittar den.

  4. jonas Says:

    har en hel samling själv, vem vill köpa ?

  5. Linda Olsson Says:

    Tack så mycket för all spännande och intressant läsning 🙂

    Mvh Linda

Kommentera

